Vrijwel ieder bedrijf heeft tegenwoordig wel een website. Maar dat is niet voldoende want hoe vinden klanten de site tussen al die duizenden sites die het world wide web rijk is? Het antwoord hierop is: de zoekmachine, wat wij dan vaak Google noemen. Google is echter niet de enige zoekmachine. Zo is er Microsoft Bing en Yahoo om er maar enkele anderen te noemen. Om zo hoog mogelijk te eindigen in de zoekresultaten van de gebruiker moeten we onze website aanpassen in functie van deze zoekmachines. Dit is S.E.O. ofwel Search Engine Optimalization.
Zoekwoorden zijn de belangrijkste factor voor een goed resultaat in een zoekopdracht. Het succes van je website valt of staat
met het gebruik van de juiste zoekwoorden. Zoekwoorden zijn de woorden die de potentiele klanten intikken wanneer ze op zoek gaan
naar inhoud of een product. De kunst is om deze zoekwoorden te achterhalen en ze in je pagina te integreren.
Een eerste stap om zoekwoorden te achterhalen is gewoon logisch nadenken. De meeste gebruikers van zoekmachines tikken twee tot
drie woorden in per zoekopdracht. Maak nu logische combinaties van alle woorden die je kan bedenken voor een bepaakde pagina.
Vervolgens vervolledigen wij deze logische keuzes met woorden die gevonden werden door zogenaamde keyword software zodat we een
grotere lijst met sleutelwoorden in ons bezit hebben.
Je kan nog zo'n goede strategie ontwikkeld hebben maar als je niet weet wat je bezoeker op jou site komt doen, dan kan je nooit
het maximum uit je site halen. Met meetsoftware kunnen we ontdekken welke pagina's bezoekers trekken en welke niet zodat je de pagina's
met slechte resultaten kan bijsturen. Je kan inspelen op de behoeften van je bezoeker waardoor je site steeds relevanter en populairder
wordt. Hierdoor stijgt natuurlijk ook je positie in de zoekmachines.
Heb je een webwinkel dan is meten nog belangrijker. Met een paar simpele wijzigingen kan je soms je omzet al verhogen, want via de
software kan je meten waar je bezoekers de site verlaten
Met een perfecte website alleen kom je er niet. Je moet ervoor zorgen dat de zoekrobot jouw site ook tegenkomt bij andere sites. Dit zijn de zogenaamde links naar jouw website. Maak dus vrienden die een link naar jouw website willen plaatsen maar ga ook aan de slag op de sociale media en verstuur e-mails of schrijf artikels voor andere websites die in dezelfde sfeer zitten. Als jij de inhoud hebt waarop de gebruiker naar op zoek is en iemand anders bevestigd deze inhoud met een link, dan vinden zoekmachines dit reuze interessant. In SEO termen noemen wij dit de ankertekst.
Wij helpen jou natuurlijk om een zo hoog mogelijke rangschikking te krijgen binnen zoekmachines. Probeer het vandaag eens uit. Typ wat zoekwoorden in Google en kijk op welke plaats jou site staat. Sta je niet in de top tien, dan is het tijd om SEO lost te laten op jou website. Neem gerust contact met ons op en wij helpen je om het bos door de bomen te zien.